Pol kand.

Det var den där känslan av att inte kunna känna om det var hjärtat eller tiden som stod still. Från att sitta och fundera över vilken typ av diagnos man har när man febrilt loggar in på antagning.se tre gånger i kvarten, bara för att se om resultaten släppts i förväg, till att fullständigt låta en liten mening få så stor inverkan. Tankarna. Ångesten över att behöva gå något jag aldrig velat gå. Ångesten över att inte veta vad fan det är jag vill. Men det är ju precis det här. Det är precis det här jag vill.

Till hösten kommer jag att diskutera politisk teori med människor med toppbetyg. Människor som antagligen, precis som jag, har drömmar om ambassader och utrikespolitik, men där hoppet kanske ibland måste backa för verkligheten. För det är ett tufft arbetsklimat för pol kandare.

Kommentera

